Com que la informació corre molt ràpidament i és molt fàcil de manipular i de crear rumors, veiem necessari fer una sèrie d’aclariments perquè el poble d’Onil sàpiga la veritat:

-A dia de hui tenim suficient gent interessada en vindre a les nostres llistes, així com gent interessada en encapçalar el projecte.

-En cap moment s’ha creat una coalició amb Podemos per concórrer a les eleccions locals. Com que tenen absolutament prohibit presentar-se a les eleccions locals per part del la «cúpula nacional», se’ls va oferir vindre dins de la nostra llista, amb el nostre logo i nom i que es posaren un nom a banda que ells vulgueren per estar diferenciats. Ells van escollir el nom de Assemblea Colivenca.

-Vam parlar amb ells que nosaltres veiem necessari que almenys el primer i segon lloc foren de gent de Compromís, ja que som un col·lectiu amb més de 26 anys d’història i ells apenes pocs mesos. A més, en aquests darrers 4 anys hem presentat més de 400 propostes, la gran majoria proposades per la ciutadania colivenca i creiem que este treball ha de quedar patent.

-En cap moment s’ha parlat de crear una candidatura conjunta de les tres forces d’esquerres colivenques ja que des de Compromís tenim clar que volem anar en una llista on estiguem clarament representats.

-Vam fer una enquesta al facebook perquè tota la gent opinara al respecte d’anar conjuntament amb Podemos. Al mateix temps vam fer una als nostres simpatitzants i militants els quals van respondre afirmativament, sempre que no perdérem els nostres trets identificatius(nom, logo…) i la llista fóra nostra.

-En cap moment Paco Ledesma s’ha oferit per vindre de cap de llista, sinó a partir del segon. Finalment i per motius personals seus, ens va comunicar que no volia vindre a la nostra llista.

-Tono Esteve mai ha dimitit i continua sent el nostre regidor a l’ajuntament. El que va anunciar és que no volia encapçalar la llista per motius personals però, encara així, té intenció de formar part d’aquesta.

-Compromís no ha estat mai tan actiu com fins ara, quan més simpatitzants tenim, ens reunim setmanalment, presentem unes 50 propostes(mocions, preguntes, precs…) cada plenari…

-Si finalment Podem es presentara, fet que creiem positiu per al nostre consistori, les relacions serien com han sigut fins ara amb la resta de partits polítics i el treball conjunt es faria amb la finalitat de millorar Onil tal com manifesten ells mateix a les actes de les seues assemblees.